Vår nya logotyp och profil.
Efter dryga tre decennier så var det dags att pensionera Fogens gamla logotyp. Den hade tjänat företaget väl men den speglade kanske inte riktigt det moderna företag som Fogen är idag.
I framtagandet av den nya logotypen valde vi att jobba med Mattias Palmgren (Palmgren Artdirection AB). Efter att ha gjort ett gediget grundarbete tillsammans för att definiera vilka Fogen är idag och hur våra kunder ser på företaget så släppte vi loss Mattias i sitt kreativa arbete. Kravet var också att det skulle finna en tydlig koppling mellan den gamla och nya logotypen. När man ser den nya så ska man förstå att det är Fog & Fönster, man ska såklart se att det är en ny logotyp men den ska bara upplevas som en uppfräschning av den gamla.
Den personlighet som Fog & Fönster har, och som skulle återspeglas i logotypen är följande:
- Fogens personlighet uttrycker Kvalitét, Trygghet och Engagemang.
- Fogen ”gör rätt för sig”. Alltid.
- Fogen är lösningsorienterade.
- Fogen är personliga, trevliga och tillmötesgående.
- Fogen är en bra affärspartner oavsett om man är Kund, UE, Byggare, Leverantör, Bank etc.
Och när vi fick se Mattias förslag så klickade vi direkt! Den nya logotypen var precis det vi hoppats på. Snygg på ett tidlöst, modernt sätt och vi upplever att den speglar Fogens personlighet på ett bra sätt. Kopplingen mellan det gamla och det nya blev fogsprutan. Vi passade också på att korta namnet från Fog & Fönsterservice till det mer använda Fog & Fönster.
Vill du veta mer?
Prata med en av vår experter för att få
veta mer om hur vi kan hjälpa dig.